BCG + Inovatie = Succes

Am primit o invitatie din partea unei companii care comercializeaza produse pentru curatenie. Voiau sa rezolve unele probleme privind credibilitatea si vandabilitatea unor produse. Ulterior, ne-au cerut sa le facem si o analiza BCG pentru fiecare categorie de produse. Asa am descoperit un stoc urias de “hoteliere” (sapunuri, parfumuri, sampoane etc). Au fost achizitionate la solicitarea unui lant hotelier si ramase in stoc din cauza retragerii comenzilor si imposibilitate de retur. Mai aveau 6 (24) luni si expirau. Valoarea lor era de peste 30.000 euro. Nu au reusit sa le vanda nici la 1/3 din valoarea de achizitie, cu intentia de a-si recupera banii din rularea bugetului respectiv in 2-3 ani. Era o idee.  Am reusit noi. Ba, le-am vandut si in profit.
Cum?
Simplu, dupa ce rezolvi, dar complicat daca esti in acelasi cadru de referinta. Am identificat momentul si situatia. Era inainte de sarbatorile pascale. Am decis sa achizitionam cosulete, fundite si folie. In imagine, o poza exemplu, nu cea reala, am uitat sa o fotografiem. Am segmentat publicul tinta, dupa bugetul de 10 lei (rezultat dintr-un aspect placut si o discutie cu comercialul) si persoanele angajate in anumite companii care ar fi incantate de un astfel de cadou.
Au rezultat companii de paza si salubritate. Prezentare, argumentatie si intalniri. Atat a mai fost nevoie pentru a vinde tot stocul. Ba, solicitarile au fost mai mari. Desi devenise o “vaca de muls”, am sugerat clientului sa nu mai raspundem la comenzile pentru care trebuia un alt stoc de hoteliere. Mai avem multe astfel de situatii, unele si mai speciale. Nu le putem face publice acum. Ar insemna sa prejudiciem succesul solutiilor. Sunt in plina actiune.
Nu uitati sa ne urmariti!